Я до цього йшов кілька років, коли дуже сильно чогось хочеш – це неодмінно станеться.
Все, що написано нижче — це лише мій власний досвід і мої думки з переживаннями. У когось цей досвід був кращий чи гірший, в когось вийшло дешевше або швидше. Я ж хотів би поділитись тим, як вдалось придбати автомобіль мені.
Спочатку взагалі хотів для риболовлі бус транспортер T4, але потім один мій друг переконав мене, що набагато комфортніше і зручніше буде їздити в Шкоді, а об’єм багажника там взагалі найбільший зі всіх легкових авто. Сказав мені, що 10-12 тисяч буде достатньо для придбання машини, що була у користуванні в гарному стані. Пару років я збирав ті долари і навіть не сильно звертав уваги на автівки взагалі.
На кінець літа 2016 року маючи в кишені приблизно цю суму я почав дивитись на оголошення про продаж авто. Всі вони мені видавались майже однаковими, різниця бачив лише в кольорі. Так-так, отакий я був спочатку лох :)
Зрозумівши відразу, що я в машинах нічого не розумію і мене з легкістю обдурять, я звернувся до кількох людей, які підбирають машини під запити клієнтів. Ці хлопці дуже гарно вміють себе подати і розрекламувати свої послуги. І в тому вони профі, і те вони знають, і вже десятки машин вдало підібрали так, що всі задоволені. Сходу вони запропонували кілька варіантів, але всі мені не сподобались. У мене виникло враження, що спочатку продають якийсь неліквід взагалі) А потім з трьох людей лише один підтримував зі мною зв’язок і шукав якісь машини в Україні. Двоє інших виявились якимись зовсім ненадійними і безвідповідальними.
В цей же час я почав знайомитись з технічними характеристиками і особливостями саме автомобіля Шкода Октавія. Витративши кілька тижнів на читання інтернетів я вже знав відмінності у модифікаціях, двигунах і комплектаціях. Тоді у мене і сформувалась чітка ціль у придбанні саме Skoda Octavia Scout.
Після спілкування з продавцями машин (насправді перекупами) у мене завжди погіршувався настрій. Всі намагалися продати якнайдорожче і приховати усі дефекти та недоліки автівок. І це не просте замовчування, це активна брехня прямо в очі. Тоді я вирішив шукати машину також за кордоном, тим більше, що якраз вступили в силу положення закону про зменшення ставок акцизного збору на вживані авто з-за кордону (славнозвісний закон 3251).
Мій не далекий родич порекомендував мені людину, яка займається саме перевіркою та пригоном авто з-за кордону. Таких фахівців є насправді доволі багато, але саме цей чоловік відрізняється тим, що у нього в Німеччині є свої люди в кількох містах, які по дзвінку відразу їдуть на місце оглядають машину і/або бронюють її. Для зручності, я для себе називав його “дилером”. Оскільки моє замовлення досить специфічне(дизельний Скаут, а їх є не так багато на вибір, як простих Шкода Октавія), то ми домовились працювати з ним так: я сам шукаю автомобіль, вказую який мені подобається і він далі його перевіряє і якщо все ок, то й купує.
Машину я шукав в інтернеті на спеціалізованих сайтах: mobile.de та autoscout24. Ось еволюція моїх фільтрів(граючись повзунками можна звужувати або розширювати кількість авто у видачі):
Пізніше я встановив собі мобільні додатки від цих сервісів(не без пригод, бо мобіле.де доступний лише для айфонів в Німецькому магазині, але це я поборов), і як тільки з’являлось публічне оголошення, що підходило по моїм збереженим фільтрам — я одразу отримував сповіщення з посиланням на нього.
Пошуки тривали довго. Коли я знаходив хороший варіант, що підходив мені по ціні і комплектації, то відбувалось одне з двох: або це авто відразу хтось купував або ж це були шахраї, які хотіли оплати на перед навіть без огляду авто. У мене збереглось кілька переписок з такими хитрунами, кому цікаво – можу скинути. Як завжди: дармовий сир лише в мишоловці)
Взагалі виходило так: або купувати звичайну Октавію в гарному стані з хорошою комплектацією, або поганенький Скаут з бідною комплектацією і великим пробігом. Ну, або трішки пошкоджений Скаут. Було два й таких. В першому випадку у Швейцарії, куди не було кому поїхати прямо на той момент, а другий в Австрії, який теж відразу забрали. Нагадаю, що люди на місцях були лише в Німеччині.
Я зрозумів, що як не крути, а з гівняшки цукерку ніяк не вийде зліпити і тому почав активніше відкладати гроші, щоб збільшити свій бюджет. Ну й в процесі цього все-одно моніторити ринок.
І ось після півроку пошуків нарешті з’явилось оголошення, в якому співпали майже всі мої вимоги(в ідеалі я хотів білий колір). Ось воно, я його зберіг окремо для історії. Якщо коротко: авто 2013 року, пробіг 168 тисяч, хороша комплектація.
Відразу після того, як побачив оголошення 10 лютого — зв’язався сам з продавцем, щоб той додав бодай якісь фотографії до оголошення. На понеділок фотки були, і я зрозумів, що це саме те авто. Єдине, що засмутило, це те, що продавець навідріз не захотів торгуватись і жадав великої застави.
Зателефонував своєму дилеру, щоб зарезервувати машину. Саме в тому місці він не мав своєї людини, бо автомобіль продавався десь в якомусь селі біля Гамбургу. Водій з нашого міста мав їхати туди або у вівторок або у четвер відразу купувати інше авто(якийсь Мерседес) і заодно перевірити це. Загалом вони так і діють ці гонщики: їдуть купувати одне авто і відразу оцінюють інше, щоб не було холостих поїздок. Тримаючи кулачки мені довелось чекати.
В середу мені сказали, що для водія не можуть ще поставити в резерв Мерседеса, тому треба чекати п’ятниці. Я почав ще більше нервувати і ледве не найняв іншого гонщика, але це б вартувало мені 500 євро(я навіть встиг доторгуватись до плюс-мінус 400-450). Але заспокоївся і не став гарячкувати.
Я дав завдаток 500 євро і водій поїхав. Спочатку він вирішував там свої справи з тим Мерсом, а потім вже знаходячись біля Скаута мав зателефонувати мені.
Момент істини. Водій біля авто на величезній стоянці автомобілів в містечку Хенштедт-Ульцбург. Дивиться там по-всякому, їздить там туди-сюди. Телефонує мені і розказує всі мінуси, що бачить в авто. І головне питання: “То купуєш чи ні?”. Я ствердно погодився. З мінусів, які були: дрібні сколи і потертості.
Задаток заплачений, купчу(договір купівлі-продажу) складено, авто пропадає з доступних на сайті. Тепер лишається привезти решту суми і забрати авто. Але це буде в наступну подорож водія у Німеччину.
Наступив довжелезний тиждень очікування і ось аж 26 лютого я даю готівку тому самому водію і він їде до Гамбургу. Спочатку він там щось вирішував для дилера, а потім через день вже забрав моє(так, вже моє) авто.
Водій пригнав машину до польського кордону і там залишив на платній стоянці. Через пару днів інший водій, який не є громадянином України з довіреністю від мого імені на перевезення транспортного засобу через кордон пригнав це авто в моє місто. І нарешті я побачив свого Скаута зранку сьомого березня.
Перший водій переслав через інтернет купчу митнику і тепер можна було оплатити “ПеДеГешку” (попередню декларацію громадян), а це приблизно 80% від всієї вартості розмитнення. Платив через якийсь VS-банк, де комісія була найменша, 0.25%.
В той же день, коли машину пригнали я завіз її в ТзОВ «Рівнестандарт» для того, щоб мені виробили сертифікат відповідності. Сам процес огляду зайняв не більше 5 хвилин, от тільки бумажної писанини там трохи забрало часу, але сертифікати мав бути готовий лише на другий день. Оскільки в середу восьме березня, то аж на третій.
Машину оцінювали на митниці 14 березня. Її вартість вийшла 10133 євро. Відповідно мені довелось заплатити за все розмитнення 4000 євро. Я доплатив другої частину розмитнення і розрахувався з митним брокером. Все було готово на наступний день. Тут я добряче лоханувся, бо і машину оцінили дуже дорого і брокера мій видався дорогим. Але нічого, машина готова до встановлення на облік.
16 березня повіз машину зі всіма документами на експертизу. Мені порадили людину, яка швидко і якісно вирішить всі мої питання на місці за невелику плату. Не знаю як би було без цього чоловіка, але з ним було довго і неспішно так. Як приклад, він запізнився на 40 хвилин. В той день почала не працювати якась база даних митниці і я провів неспокійну ніч та половину наступного дня в очікуванні . Нарешті мені прийшла смс від державного органу десь о третій дня і я забрав номери з техпаспортом.
В той же день купив автоцивілку і на цьому все. Лишилось зробити повернення ПДВ з Німеччини.
В неділю 19 березня водій привіз мені 1000 еуро — це той “штоєр”, який лишався (повернення ПДВ) і через день я повністю розрахувався з дилером за його послуги.
За все про все я заплатив 15300 євро. Чи дорого це? Так, доволі дорого. Але треба тримати в голові, що авто 2013 року з жирною комплектацією і в хорошому стані. Для порівняння новий Скаут в салоні продають від 37 тисяч євро без додаткових опцій і на бензиновому двигуні, дизельні взагалі недоступні до замовлення. Я витратив на пошуки півроку і більше місяця прочекав коли вже нарешті автівка стане моєю власною. Чи це довго? Безперечно.
Саме головне: машина гарна, мені дуже подобається. Дивишся — душа радіє :)
Так давно мріяв і ось тепер нарешті маю цяцьку, свою Скаутинку.
Трохи сумбурно написав все, бо переповнюють емоції, коли заспокоюсь, то приведу все до ладу. Також пізніше додам сюди пару фоток.
Щиро Вітаю!)
Дякую!
Вже зовсім недалекий той час, коли ми нарешті таки поїдемо на риболовлю :)
Вітаю з гарним придбанням! Щасливо вам разом!
Вікторе, Вітаю з омріяним авто!
У наш час рідко хто ділиться своїм досвідом, та такі прагнення та досягнення приносять іншим один позитив! Ще раз вітаю!