Fallout 3

on

Давно хотів пограти в Fallout 3, ще з моменту як її тільки об’явили. Концепт-арти обіцяли як мінімум збереження світу і серйозний підхід до роботи.

Ще як тільки ця гра вийшла я відразу спробував встановити і отримав облизня – щось там не запускалось в мене. Я й забив

Але колега на роботі так присів на вуха, що то така кльова гра і я маю неодмінно в неї погратись! Сам він набігав ігрового часу в фалаут3 більше 180 годин(!)

Отже, на Різдвяних канікулах я все-таки встановив собі того фалаута. Слід звичайно відзначити, що першу частину я пройшов з величезним задоволенням, а другу частину проходив рази зо три, причому кожен раз по-іншому. Звичайно, я читав в неті, що третю частину багато хто визнав грою року, відгуки взагалі були лише позитивними.

Напишу відразу, що мені не все сподобалось, але більше гра сподобалась, ніж не сподобалась :)

Головна відмінність цієї гри від своїх двох попередніх частин в тому, що все тримірне, і вигляд від третьої особи. На даний момент не могло бути по-інакшому.. Ну хто б захотів грати в двумірну гру в якій 16 кольорів?  Але річ не в тому. Тут набагато менший простір для дій. В другій частині я міг підійти до якоїсь сироти в грі і примінити на нього іграшку з інвентаря – і могло б щось трапитись. Або інший приклад: гуляючи по закинутому сховищу підійти до якогось компа і тупо застосувати на ньому навик “Наука” і отримати якийсь бонус. А третій частині я можу застосувати лише строго визначені речі на строго визначені об’єкти: говорити лише з людьми, комп’ютери можна використувати лише ті, які потрібно використувувати. Так просто примінити відмичку на якихось лівих дверях не можна, підкласти динаміт під якусь підозрілу стіну теж не можна – ніякого ефекту. Це сумно.


Бойову систему зробити куди простішою, це теж погано. Можна тупо стріляти у всі боки, як ніби граєш в якийсь Quake. Звичайно, для збереження стилю розробники лишили покрокову систему бою, але вона якась кастрована. Вся ця система зводиться лише до того, що я обираю частину тіла в яку стріляти. Пальнув і можна заховатись на куток, щоб відновились Action Point-и(AP). В другій же частині всі учасники бою діяли по черзі, витрачаючи AP як на стільбу так і на ходьбу по полю бою. Мало того, можна було цілитись в очу і відстрілювати кінцівки. А тут навіть якщо я наношу каліцво руці, це лише на 5 секунд зповільнює ворога. Теж саме з головою. Гра мені пише “Ви покалічили голову ворогу”, і що? через пару секунд ворог як ні в чому не бувало знову бігає як новенький. Тупо, могли б нічого не змінювати з попередньої частини, було б набагато цікаве. Я пам’ятаю, як я беріг кожен AP і розраховував, що краще: стрільнути три рази в тулуб, чи підійти на  4 кроки і один раз прицільно вистрілити в голову? Оце було круто.

Перків(спеціальних навиків) і скілів хоч і багато, зате вони всі якісь в більшості своїй безглузді.. Ну навіщо мені підвищувати три рази “Speech” по 5 пунктів? Тому доводиться в більшості випадків качати по 1 разу один з навиків SPECIAL. До речі про цю штуку. В другій і першій частинах від початкового розкладу SPECIAL залежала вся подальша доля персонажа. Тут же походу гри очки туди можна постійно додавати, як спеціальним скілом так і знайденими пупсами і одежею з капелюхами. Тобто стало грати набагато легше. Але ніяк не цікавіше, нажаль.

Безглуздих речей у грі збільшилось в десять разів, вони постійно забивають весь інвентар. Дехто скаже, що з них можна ліпити зброю по кресленнях і це тільки плюс. Ну але ця зброя по своїм характеристикам фігня.. Медичних препаратів теж стало набагато більше, грати відповідно теж стало легше.

Всі NPC стали якісь дубовіші, менш живі.. В другій грі вони всі були більш живі, різноманітніші, зі своїми проблемами й турботами. Мало того, що їх було набагато більше, так і поговорити з ними було про що! Чого вартий лише величезний пацюк-мутант, який планував захопити весь світ.

Дуже погано також те, що розробники прибрали дуже атмосферну фішку: натиснути правою кнопкою миши по якійсь речі і почитати про неї. Невже це так важко було зробити?

Графіка хороша, музика дуже атмосферна, за ідею з різними радіостанціями жирний плюс. До речі оповідач тут знову один з мої улюблених акторів Рон Перлман, а президента америки озвучує Малкольм МакДауел. Але попередні ігри були все-таки більш атмосерними, в них було більше пророблених дрібниць. Взяти наприклад навіть Піп-бой, який після декількох хвилин не активності запускав скрін-сейвер!

Я ще гру до кінця не пройшов, як зроблю це – допишу статтю. Можливо там далі розробники мене ще чимось порадують :)

Звичайно, у порівнянні з іншими сучасними іграми це просто шедевр, але я чекав більшого :)

2 thoughts on “Fallout 3

  1. Перший та другий Fallout безподібні! Обидва неодноразово були пройдені мною. Третій… хм… не бачів, але цікаво, можливо колись пройду і його, зараз не до цього…
    Вітя, гарна рецензія! Так тримати!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.