Як і будь-яку нормальну люди мене почало турбувати питання: “Куди діваються мої гроші?”
Тому начитавшись різноманітних оглядів в інтернеті я поставив собі дуже хорошу програму “Домашня бухгалтерія”. Старанно вносив туди кожен чек, кожну булочку і квиточок в тролейбусі. Як і слід очікуватись через пару місяців це мені набридло і я геть заплутався в інтерфейсі цієї програми.
Минуло 5 років, мене знову почало мучити питання: “Як стати багатим? На які саме види витрат найбільше йде грошей? Де можна зекономити?” На цей раз я підійшов до питання більш творче. Замість того, щоб шукати відповіді в інтернеті я порозпитував своїх друзів та знайомих: хто як контролює власні фінансові витрати. Чого я тільки не наслухався у відповідь:
За разом я ще й прочитав книгу про основи фінансової грамотності і рішення вже прийняв твердо: гроші треба рахувати. Потрібно було лишень обрати найбільш зручний інструмент для цього.
Головною помилкою всіх людей, яких я питав і мою теж, було те, що рутинний процес внесення всіх можливих витрати в програму перетворюється на муку. І рано чи пізно просто набридає. Також, немаловажним фактором фейлів було й те, що люди намагались користуватись готовими програмами, підлаштовуючись під їхній інтерфейс. Отже, що ж обрати?
Паперовий блокнот я відкинув відразу, бо ще зі школи ненавиджу писати щось руками. В старших класах майже всі твори по літератури за мене писали дівчата за шоколадки і цукерки (Леся передаю тобі тут палкий привіт!). Екселівський файл я й так веду, в який вношу самі значимі свої покупки :) Онлайн сервіси не радують зовсім: якісь дядькі, що контролюють сервери будуть знати скільки грошей я витрачаю на халву чи фідери. А тим більше будуть знати скільки я отримую грошей. Мало того, всі онлайн сервіси з коробки пропонують дуже й дуже обмежений функціонал, хочеш більше то плати. Їх як програмку не взламаєш і не обдуриш. То ж лишився лише один варіант, це програма на ПК.
Серед того всього різноманіття мені сподобалось лише одне рішення. Повністю безкоштовне, з відкритим кодом, з грандіозною супровідною документацією і інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, який я сам собі маю побудувати. Назва рішення: ghucash
Вся логіка програми побудована на 5-ти різних типах рахунків і подвійному записі транзакцій. Все серйозно, як і в будь якій професійній бухгалтерії:
Милий на вигляд і зручний в користуванні інтерфейс:
Чудові графіки й діаграми по використанні власних грошей:
Проект має більше як шестирічну історію і багатомільйонну армію прихильників. Одним з яких є мій колега на роботі, який мені і показав основі ази роботи з нею. Головна штука, яку я засвоїв: зробити статті видатків саме такі, які бувають у мене і не плодити їх over9000 штук. Аналогічно й це правило відоситься і до статей доходів.
Мало того, ця штукенція мультиплатформенна і без жодних проблем запустилась на моїй домашній OpenSolaris Win7 :)
Що ж в підсумку? За місяць користування я зрозумів, що 30,76% своїх грошей, які використовуються для оперативних витрати йдуть далеко не на їжу, а на аптеку! 21,47% витрачаються на хобі, майже 12% грошей витрачаэться на дітей, 10% на піщу насущну, ну й 7,68% на різноманітні подарунки. Опа, а де ж жінка? Вона поки що знаходиться в розділі витрати “інше” і забирає майже 15% :) всі інші кошти пішли на податки.
Надіюсь я на це діло не заб’ю і буду ретельно все вносити :) Мій колега вносить вже 10 років, оце то самодисципліна.
Десь закралась помилка, як можливо що хобі > жінка :)
А якщо просумувати жінку і дитину отримуємо трішки більше ніж хобі :)))
Віть, все кльово…але я незнаю жодної мови (трішки українську і російську)…тому по тихссилках нічого прочитати не можу, а хотіла б…..ми теж з чоловіком вели бухгалтерію…потім скляк комп…перенесли в блокнот…і закинули…може десь можна все те прочитати, на рідній мові?
На рідній солов’їній мові я не знайшов, а ось на російській документації вистачає. Розпочати можна звідси: http://www.ashep.org/2010/gnucash-osnovnye-ponyatiya-pervyj-zapusk/
Потім продовжити тут: http://gnucash.ru/book/export/html/20
І закінчити цим http://gnucash.ru/gnucash-guide.html :)