Книга: Майстри DOOM / Masters of Doom: How Two Guys Created an Empire and Transformed Pop Culture

on

Історія становлення й успіху двох Джонів та дотичних до їхніх компаній людей.

Книга хороша, читається легко, написана живою мовою.

Кілька речей, які мені не сподобались: безтолкові зноски з поясненнями, яких тут сотні і 90% з них це посилання на якісь інтервʼю та статті; деякі події виникають ні звідки чомусь спонтанно вводяться в оповідь (“напруга між Кармаком і Джоном зростала”, “Том Холл не вписується в ID”); навколо багато контексту (новини про Колумбіану, сенатори із засіданнями й законами), але автор не показує як це стосується напряму співробітників id Software.

Сама оповідь цікава, дух геймерства передано добре. Найбільший плюс, який мені зайшов, це те як описано противагу між підходами у створенні ігор: дизайн всім рулить (Джон Ромеро) проти математичної точності у бездоганному рушії (Джон Кармак). Перший Джон представлений як незрівнянна креативність та значна майстерність, але він втрачає фокус, коли вражаючий успіх ігор дозволяє йому відчувати себе селебріті: футболка “Автор”, ми недостойні, інтервʼю й обіцянки-заяви-анонси. Другий Джон, з іншого боку, зображений як інтроверт, чиї незрівнянні навички програмування є самою основою id Software, що дозволяє цій компанії взагалі створювати проривні та надзвичайно складні ігри. Тим не менш, він мало зацікавлений в соціальному житті, інших людях та взагалі насолоджуватися спільною роботою.

Можу бути неправий, але головну причину, чому їхні дороги розійшлись нам не показано. Але це й на краще.

Загалом дуже рекомендую всім, хто засиджувався в Doom, Wolfenstein 3D, Quake.

8/10

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *