Подорож на своєму авто через Європу

on

Мій давній друг Юра працює програмістом, кілька років тому він перебрався жити в Нідерланди. Ще взимку він запросив мене до себе в гості на літо: здійснити подорож на риболовлю. Я подумав, що це буде справжня пригода — доїхати туди власним автомобілем, через всю Європу!

Планувати цю подорож я почав давно. Перш за все дізнався все про риболовлю там. Не буду тут відволікатись на цю тему, кому цікаво, то про це детально можна прочитати в моєму дописі на rivnefish.com: Риболовля в Нідерландах, річка Спарне

Виїхали з Рівного о четвертій ранку, на кордон приїхали так, що черги перед нами наче великої й не було. Але довелось там прочекати три години. Всьому причиною було те, що наші прикордонники постійно пускали бляхарів поза чергою. Це трохи бісило, але що поробиш? Стояли й чекали. Що цікаво: коли повертались назад, то замість прикордонника функцію пропуску автомобілів на кордон виконував світлофор.

Коли цей адок скінчився перед нам постала автострада A4

Автострада

Раніше я по таких дорогах не їздив, тому був не вражений, а шокований. Ідеальна поверхня, нічого зайвого, завжди широкий відбійник з зустрічним транспортом, кілька поліс в одну сторону. Мало того, на більшій частині дороги стоять щити обабіч й паркани, то ніяка тваринка чи п’яний перехожий на проїжджу частину не вийде. Тут немає тракторів, велосипедистів, повільних перевантажених вантажівок, маршруток чи автобусів. Такі дороги створені для швидкого потрапляння в пункт призначення. В крайні правій смузі завжди їдуть автопоїзди (фури), а крайня ліва смуга майже зажди вільна і призначена для випередження.

Всі знають про поняття “німецький автобан”. Так от, не потрібно чекати перетину кордону з тієї Німеччиною, автобан починається відразу за Краковцем і не закінчується до самого Амстердаму. Він ідеальний всюди і завжди. Ми почали їхати трасою А4 і закінчили через майже 2000 кілометрів на А5, звісно по дорозі були різні зміни.

Робочий навігатор

Що порадувало, так це працюючий рідний навігатор і моїй Шкоді. Спочатку від добряче глючив кілька хвилин, мабуть оновлював карти чи ще щось, а потім справно прокладував нам маршрут, повідомляв про ремонтні роботи, затори і тп. Показував де є заправки, місця для стоянок і навіть сервісне обслуговування для Шкоди. Фантастика! Сумніваюсь, що воно буде так само працювати і в Україні, навіть якщо я заплачу за перепошивку цього пристрою нашими мапами (коштує  така флешка в офіційного дилера 200 євро, ну його нафіг). І до речі, напишу тут два слова про свою машину Скаутинку: я дуже щасливий, що обрав саме її і вона прекрасно нас всіх транспортувала.

В Польщі деякі ділянки платні. Загалом платили тричі: 10, 10 і 16.2 злотих. Євро не приймаються. Їхня плата називається ПОБОР :)

Плата за проїзд в Польщі
Плата за проїзд в Польщі

Ночували в родичів, не далеко від кордону з Німеччиною. Дороги районного значення дуже рівнесенькі, жодних ям. Цікаво, що вони доволі вузькі і там просто неможливо зупинитись, потрібно їхати до місця, що спеціально для цього призначене. Трава по узбіччях покошена. Розмітка всюди чомусь є. Ну як так? Чому в забитому селі Польщі таке може бути, а у нас на Млинівській трасі ні?

З самого ранку перетнули той кордон і навіть не помітили цього. Лише знаки обабіч дороги з поясненнями нових обмежень швидкості. Жодних шлагбаумів, брам, прикордонників чи навіть якось поліцейських. Просто їдеш далі автострадою і все.

Німецька дорога відрізнялась тим, що тут було набагато більше автопоїздів (фур) і трафік трохи більший загалом. Чого там тільки немає! Машини різні і на будь-який смак. Більшість з них універсали. Ми кілька разів навіть бачили Бундесвер.

Німецький Хамер
Німецький Хамер

А от кросоверів було мало. Ми не бачили BMW X5 чи якихось Гелендвагенів,  чи Ауді Q7. Таких великих машин майже не було там, але їх чомусь навалом у нас. Також, що мене здивувало, що на автостраді ми не зустріли жодної Бехи сьомої серії, чи Мерса S-класу. Всі машини були по-простіше.

Їхати по автостраді водночас і тяжко і набагато легше, ніж по українських дорогах. Важкість полягає в тому, що трафік великий і швидкості шалені. Всі рухаються справа 90, в середині десь 120, а ліворуч несуться 150 кілометрів на годину. Чому ж тут легше? Я виставив в своєму круїз-контролі швидкість 134 км/год і все. Машина несеться сама. Все фізичне керування автомобілем зводиться до того, що я натискав легенько раз на гальма, коли потрібно було залишитись в правій смузі і не набирати швидкість, щоб пропустити якогось божевільного гонщика ліворуч і потім пальцем знову натискав на кнопку круїзу. Тобто, годинами мої ноги відпочивали. Працював лише лівий вказівний палець руки(круїз) і правий великий палець ноги(гальмо) :)

Автобан

Звертати з автобану не раджу, бо заїжджати назад може бути трохи стресово. Ми один раз це зробили, щоб перекусити в МакДональдсі та заправити авто. Вирішили послухати поради і не купувати паливо прямо на заправках біля автостради, а заїхали в маленьке містечко. Дійсно, вийшло відчутно дешевше. Літра дизелю лише за 1.29 євро. А на автобані ціни були й по 1.50. Якщо комусь цікаво, то гамбургери коштують десь під два євро. А меню з великим супер німецьким спеціальним гамбургером моєму брату обійшлося в 8.69 євро.

В’їзд в Нідерланди ми теж не помітили, промчали автострадою. Лише погода зіпсувалась, температура впала з +27 до +16. Я так змерз, що на два дні поламав свій голос. Супер дорога скінчилась буквально зі пару кілометрів від міста Гарлем (нідерландською Haarlem), біля нашого пункту призначення.

Власне сам маршрут
Власне сам маршрут

Підсумовуючи все вище написане: європейські автостради суттєво відрізняються від наших трас. Звісно, що їхні машини не зношуються як наші, бо їздять по ідеальних поверхнях на крейсерських швидкостях. Ще й споживаючих якісне пальне. Побачивши як воно може бути зроблено якісно просто опускаються руки, коли повертаєшся назад.

Всі світлини, які я зробив в дорозі:

Я ще опишу свої враження від країні Нідерланди. Так що далі буде :)

UPD: ось і допис про мої враженні від країни Нідерланди

5 thoughts on “Подорож на своєму авто через Європу

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *